מתאון - מרכז שרות מתכות בסרטים
 

מתכות אל-ברזליות

בריליום קופר
בריליום קופר   בריליום קופר מוצרים   בריליום קופר מגע חשמלי לחץ להגדלה הדגל תמונה
בריליום קופר
תיאור כללי:
בריליום קופר (Beryllium Copper) הוא ללא ספק נתך הנחושת האטרקטיבי ביותר בשל שילוב של מוליכות טובה, עמידות טובה בקורוזיה ובהתעייפות, ומעל לכל האפשרות לבצע כיפופים צורניים מסובכים ועיבוד קר, ולאחר מכן להקנות לו תכונות מכניות כמו קושי, התארכות וחוזק כניעה הדומים לאלה של פלדת פחמן, והכול באמצעות טיפול טרמי פשוט. תכונה נוספת של בריליום קופר היא שאינו מפיק ניצוצות, ועל כן משתמשים בפטישים מיוחדים עשויים בריליום קופר בטיפול במיכלי דלק, גז ועוד.

בשל תכונות אלה משמשים סרטי בריליום קופר לייצור קפיצים עדינים, מגעים חשמליים, מחברים קפיציים, ולמגנונים בשעוני יוקרה מיכאניים, שם מנוצלת התכונה של התעייפות (Fatigue) נמוכה. לעיתים קרובות מצופה הקפיץ בשכבה דקיקה של זהב, בעיקר למנוע קורוזיה בנקודות המגע.

סרטי בריליום קופר נפוצים בעיקר במצב חצי קשה, כלומר בקושי של כ-VPN 200. לאחר ייצור הקפיץ, הוא מוכנס לתנור בו מועלה החום עד 315-335 מעלות צלסיוס למשך כשעתיים. לאחר כיבוי התנור והתקררות החלק, מקבלים קושי של כ-VPN 400.

יצויין שלבריליום קופר יש הוראות בטיחות מחמירות, שכן אבק החומר מזיק מאוד לבריאות, ולכן יש להקפיד על ההוראות כאשר משחיזים או מבצעים עיבוד שבבי בחומר. הנזק והזהירות הנדרשת הם בעיקר במערכת הנשימה.
עובי במלאי: 0.05-1.6 מ"מ
רוחב: עפ"י דרישת הלקוח (חיתוך מדוייק ע"י סליטר)
סוג החומר במלאי: נתך מספר 25 (C17200)
מצב החומר במלאי: חצי קשה
צפיפות: 8.25 גרם לסמ"ק
התנגדות סגולית (לפני זיקון): 10.45 μΩ∙cm
התנגדות סגולית (אחרי זיקון): 7.66 μΩ∙cm

רחוב הסתת 1,
אזור התעשיה חולון
ת"ד 1957, חולון, 5811802
טלפון: 03-5586288
פקס: 03-5586291
info@maton.co.il
 
דפי תוכן
דפי מידע
קישורים
בניית אתרי וורדפרס
כל הזכויות שמורות למתאון בע"מ © - מרכז שירות מתכות בסרטים